dag 16 eerste dag granada

12 augustus 2016 - Granada, Spanje

Deze keer luxe met een taxi van de boot naar Granada en jawel het luxe Dario hotel geboekt, we zijn benieuwd. En ja hoor een prachtig oud coloniaal hotel heel chic ,met alle toeters en bellen. Zwembad ,airco ,bad, föhn ,en een luxe ontbijt buffet. Na twee uur koffie leuten voor dat we de kamer op konden ons gesetteld op de kamer en vervolgens Granada in. Eerst het plein op bij de prachtige cathedraal, de kleuren zijn indringend. Er was op dat moment een uitvaart bezig. Een prachtige zwarte koets en daarachte de lopende stoet mensen. Er staan 4 oude kerken in de stad en verder geen andere bijzondere gebouwen. De kleurrijkheid van de huizen en voordeuren en beschildering maakt het erg bijzonder.
De omvang van de huizen is moeilijk in te schatten op de foto's. Ze zijn namelijk best groot. Dichte gevels met poort en van binnen groote open ruimtes met in het midden een patio die bijna overal prachtig begroeid zijn.
Die avond bij een hele hippe tent heerlijke sushi gegeten.
De straat voor het hotel is bezaaid met terrasjes. Overal is het happy hour tussen 16 en 18 uur maar dat wordt niet zo nauw genomen. Om 21 uur konden we nog steeds 2 cocktails voor de prijs van 1 bestellen. Dat kwam neer op 35 cordobas voor een Moijito ($1).

1. Sands:
    13 augustus 2016
    1 euro voor een mojito??!! Ik kom ook!!!