Dag 15 ometepe; El Ojo de agua

5 augustus 2016 - Ometepe, Nicaragua

Dag twee op Omotepe. S'nachts de stroom uitgevallen dus alle ventilatoren ook. Pffff dat is warm. Het gebeurt hier op het eiland regelmatig. Dan maar wachten tot het weer aan gaat.
Na een lekker ontbijtje op de scooters naar ojo de agua. Una fuente natural unica ofwel een natuurlijke bron. Het ligt t.o.v ons b&b aan de andere kant van het eiland. Erg leuke en prachtige rit op de scooters. Het blijft een beleving om te zien hoe de mensen hier leven. Ze hebben niet meer dan een klein hutje met een golfplaten dak. De was aan de lijn en alle dieren lopen er los om heen zoals kippen, varkens, koeien en paarden. langs de weg ook heel veel wilde paarden en honden . hele gezinnen op 1 scooter.bron had mooi zuiver water, omringd door oude bomen. Heerlijk zwemmen en met een touw aan een boom kon ook hier een Tarzan swing uitgevoerd worden. Uiteraard maakten de Rutters hier gretig gebruik van. Weer terug naar ons hostel waar we door de hele fam werden op gewacht . Ze zaten daar heerlijk onder een grote boom te keuvelen tijdens de wederom adembenemende zonsondergang. De zussen van José hadden weer lekker gekookt en tijdens het eten spraken we met de hoofdpriester van Guatemala. Hij was met zijn Engelse vrouw (docente natuurlijke geneeskunde) op vakantie. Bijzondere en aardige man met staart. We zijn van harte welkom in zijn huis in Guatemala.
De volgende ochtend afscheid genomen van de familie en met de taxi naar de boot.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gilbert:
    9 augustus 2016
    Ha die fam. Wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van deze reis. Fijn met zijn 4-tjes, locals, gave plekjes en de hele dag aan jezelf.
    GEWELDIG