Paar dagen chillen in san juan del sur (SJDS). Dag 10,11 en 12.

1 augustus 2016 - San Juan del Sur, Nicaragua

Zo eerste ochtend ontbijt in onze air b&b.Vanacht hebben er mensen voor onze kamer geslapen. Ze gebruikten stoelen en hangmatten en het bleken vissers uit Managua te zijn. Bij het openen van ons raam leek het alsof één van die vissers zowat naast Annabel in bed lag. Dat voelde dus wat ongemakkelijk. Na het ontbijt naar casa d'or; een ontmoetingsplaats voor surfers en tevens het vertrekpunt voor shuttles richting alle mooie stranden. We kozen voor playa Hermosa. Met een jeep er naar toe. Het bleek een paradijs voor surfers met geweldige golven. Mooi om al die surfers te zien. 'S avonds gegeten en moe maar voldaan naar bed.
Volgende dag zelfde ritueel maar nu naar een ander paradijsje met een vrachtwagen . Hoog hippiegehalte met veel jonge backpackers.en ja hoor, onderweg weer een zwijn op ons pad met een zwik biggetjes. Zo schattig, vervolgens stuitten we op een brulaap. Ron en Ik zaten voorin en wat bleek; de chauffeur was ook kleermaker en had mijn nieuwe jurk gemaakt die ik de dag ervoor in het dorp gekocht had. We hebben allemaal toch te weinig echte luchtige kleren bij ons. Het is echt erg heet en klam. San Juan del sur is voor Nicaraguaanse begrippen erg toeristisch. Ondanks dat, straalt het toch rust en gemoedelijkheid uit. Ons hostel was helaas niet echt helemaal top qua hygiëne en we besloten na 3 nachten toch iets anders, luxer op te zoeken. De keuze viel op het gran. Ocean Hotel aan de overkant van de straat. Een kamer met airco zowaar! Sliepen we een nacht tenminste niet in de herrie van 5 ventilatoren. Super genoten van San J D S. Zeker ook van de kleurrijke huisjes gemoedelijke straatjes, de waanzinnige zonsondergang.en de coktails.
Heerlijk was het zeker