Dag vol activiteiten

22 juli 2016

om 5 uur opgestaan en om 6 uur zaten we in een kano. Mooi en indrukwekkend. Meerdere dieren gespot waaronder een eigenwijze otter, luiaard, slang (merk onbekend) een leguaan en meedere kaaimannen.

Vandaag hele dag mooi weer geweest. Het is wel bloedheet en je bent ook zonder regenbui kleddernat vanwege de hoge luchtvochtigheid.

Tussen 11 en 1 wat geslapen. In de middag met zijn vieren een trail gedaan door het regenwoud. Naast de luiaard nu ook meerdere apen gespot. Ze waren niet heel blij met onze aanwezigheid. Om ons "af te schrikken" gooiden ze van grote hoogte vruchten (noten?) naar beneden. Er werd zelfs gericht geurineerd. Pien werd bijna geraakt.

Last but not least vanavond de turtletocht gedaan. Wow!!!!!
Dit is waarom de toeristen hier naar toe komen en het was ook enorm de moeite waard. De schildpad is ongeveer 2 uur bezig met het hele gebeuren dat bestaat uit 4 processen;
1. zij komt op het strand en zoekt een geschikte spot.
2 Ze graaft een gat.
3. In een soort trance legt zij ongeveer 100 eieren. (gedurende dit proces staan we pal achter de schildpad en kunnen perfect zien hoe de eieren netjes in het gat terecht komen
4. terug de zee in.

Alle processen hebben we kunnen zien. Indrukwekkend.

Morgen eem dagje helemaal niks. Lekker chillen asn het strand in een hangmat. Er zijn ergere dingen.
Terwijl ik dit schrijf zit Mayke tegenover mij te zoeken naar een slaapplekske in La Fortuna. Dat wordt waarschijnlijk de volgende stop.
De meiden liggen net in bed. Wij gaan ook slapen.

Trusten.....