Dag 7. Reisdag naar Monteverde

24 juli 2016 - Monteverde, Costa Rica

Heel erg vroeg, prachtig, leerzaam, adembenemend, angstaanjagend, lachwekkend, hartelijk en gezellig. Deze woorden vatten deze dag samen.

Om 4 uur op want om 4:50 vertrekt de boot vanuit Tortuguero naar het "vasteland". Daar aangekomen wacht David (Broer van Sara van de Air b&b) ons op voor een leerzame rit naar San José. Hij regelt meteen de canopy tour in Monteverde. De vaartocht was weer adembenemend.
In San José aangekomen meteen tickets gekocht voor de busrit naar Monteverde. Vertrek: 14:30. De tijd tussen 10 uur en vertrek in San José nog even overbruggen. Dat blijkt geen probleem. Koffie drinken lekkere hap in de gezellige overdekte markt, toch nog een hamburgertje vooraf van onze Amerikaanse vrienden(Pien en ik).

Dan vertrek met de bus. Vooralsnog niets aan de hand. Tot op 23 km van Montever de als de geasfalteerde weg ophoudt te bestaan. Na een kwartier krijg ik het idee dat de chauffeur de verkeerde weg in is geslagen. Angstaanjagende momenten. Lachwekkend wordt het wanneer de stapvoets klunende bus moet stoppen en achteruit moet voor een tegemoetkomende vrachtwagen. Wel omdat het moet omdat het gewoonweg anders niet kan.
Applaus voor de chauffeur want na 5 uur dan toch aangekomen in een soort skioord in een cloudforest Maar hoe dat er uit ziet gaan we morgenvroeg zien . We werden hartelijk ontvangen door onze hostess voor de komende 2 dagen. Fijne kamer voor 4 met stapelbed voor de meiden.

Nu nog ff luisteren naar heerlijke live muziek in een soort boomhut.

Morgen om 7 uur ontbijt en om 8 uur gereed voor de canopy tour. We hebben er zin in!

1. Jo:
    24 juli 2016
    Liefies! Wat fijn om jullie te lezen. Zo leuk om me voor te stellen hoe het daar is! Jullie genieten, das duidelijk. Benieuwd naar meer avonturen! Hier alles fijn, 70 km gefietst vandaag, ook goed toch? Dikke kus voor allevier xxx JO
  2. Gilbert:
    26 juli 2016
    Lekker bezig familie Rutten. Klinkt geweldig. Herinneringen bouwen voor de eeuwigheid. Voor jezelf en met elkaar. Neemt niemand je af. Ga vooral door en geniet meet volle teugen