Dag 8. Monteverde Canopy tour

26 juli 2016 - Monteverde, Costa Rica

Mayke.
Voor ons doen tot nu toe hebben we vanochtend lekker uitgeslapen!
Om 7.00 ontbijt; pancakes met fruit en toast en om 8.00 taxi naar adventure park. Daar gaan we ons wagen aan de langste kabelbaan ter wereld (1 km) waar we als Superman (head first) van af gaan. Spannend!!! Moest het maar over me heen laten komen en zien of ik niet zou bevriezen. Ik heb namelijk hoogtevrees en annabel ook. Maar alles ging meteen al erg vlot geen tijd om na te denken. Hup mee met de flow . Eerste lijn niet zo heel hoog om te starten, en gaan!!!!! Wow prachtig en dat regenwoud!! Adembenemend mooi en ook niet vast te leggen op een foto. Ik ben wel erg benieuwd naar de berlden op de camera op mijn hoofd, kunnen we alles terug zien als we thuis zijn. Totaal 13 ziplines met als toetje een echte en door 13 kabelbanen met als tussendoortje . Met de zenuwen in ons lijf naar boven .Net voor ons ging een klein jongetjes toen wij tijdens zijn swing zijn blik zagen kregen we het echt benauwd. Nog nooit zo'n angstige blik gezien, maar geen weg meer terug. Eerst pien. Super stoer ala Tarzan himself. Je maakt eerst een vrijeval van +- 6 meter en dan de swing. Je voelt hem al; kriebels in je buik! En nu ik ,lijk wel gek, maar kom op zeg!!! ik doe dit maar 1 keer niet zeiken. Wowwwwwww zo gaaf en heerlijk. Trots en tevree door naar de superman kabel baan van 1 km. Bizar! 140 meter hoog boven het regenwoud vliegen. Waanzinnig alle rutters superman en superwoman erg gelachen om elkaars looks helmpjes en soort insectenpak voor de vlucht.
Te gekke ervaring.

Hierna even geluncht en door voor een wandeling door het cloudforest over hoge lange hangbruggen. Alsof je over de boomtoppen loopt! Dit was voor Annabel en mij vanwege hoogtevrees niet altijd ern feest. We konden op de bruggen daarom niet echt genieten van het overweldigende natuurschoon om ons heen maar pien en Ron dubbel. Terug bij de start besloten we niet te wachten op de taxi maar terug te wandelen naar ons hostel. Na ongeveer een uurtje lopen kregen we een lift van een costaricaanse familie (erger nog kwamen speciaal terug gereden!). Zij wisten namelijk wel hoe belachelijk ver het nog naar het dorp was. De lieve mensen brachten ons netjes naar het Hostel). Afgesloten met een lekkere Moijito en op tijd naar bed want we moeten om 3:30!! opstaan voor de bus richting Nicaragua!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl